Ofte stillede spørgsmål

Nedenfor finder du svar på nogle af de hyppigste spørgsmål til 24fotos. Finder du ikke svar her er du altid velkommen til at skrive eller ringe til os.

Ofte stillede spørgsmål

Kan vi uploade via flere telefoner?

Ja du kan sagtens logge ind på din konto fra forskellige telefoner, og tilføje billeder til dig kurv.

Når du er færdig med at tilføje de billeder til kurven du gerne vil have med i fotoalbummet, placerer du ordren på en af telefonerne – det er ikke væsentligt hvilken telefon.

Hvilke designs af fotoalbum kan jeg vælge imellem?

Du kan se de forskellige designs vi tilbyder på www.24fotos.dk/medlemskab.

Kan jeg skifte imellem forskellige designs på mit fotoalbum?

Ja. Du kan se de forskellige designs vi tilbyder på www.24fotos.dk/medlemskab. Såfremt du gerne vil skifte dit design, kan du bare sende os en email på info@24fotos.dk, så skifter vi dit design typisk inden for 1 hverdag.

Hvordan sikrer jeg mig at billedkvaliteten er høj nok til at fremkalde?

De fleste nyere mobiler fremkalder billeder i høj nok opløsning til at fremkalde i god kvalitet. Har du en telefon med ikke ikke så godt kamera, kan du teste kvaliteten ved at gemme et billede på din computer eller sende det til dig selv via email. Som hovedregel er kvaliteten høj nok såfremt billedet fylder mindst 800 kb.

Vær opmærksom på at hvis du har modtaget billeder fra en anden via sms, Facebook eller lignende, så komprimeres disse ofte så meget at de ikke længere kan fremkaldes i høj kvalitet, og du risikerer derfor at få et pixeleret billede.

Hvordan følger jeg mine tidligere ordrer?

På vores hjemmeside under ’Min konto’ kan du se dine ordrer, også sporer denne. Såfremt du ikke har modtaget din ordre fra os efter 3 hverdage må du meget gerne tage fat i os, så vi kan undersøge hvad der er gået galt.

Sender I til andre lande end Danmark?

Nej. Det er desværre ikke muligt at bestille levering til andre lande end Danmark

Hvad gør jeg hvis jeg en måned gerne vil fremkalde flere billeder end jeg har i mit abonnement?

Du kan sagtens vælge at fremkalde flere billeder end du har i dit abonnement. Prisen herfor er 2kr. pr. ekstra billede. Bemærk at såfremt du fremkalder over 40 billeder i et album, kan det være nødvendigt at sende dig billederne i to eller flere album – du opkræves ikke ekstra herfor.

Kan jeg bestille en ekstra kopi af et fotoalbum?

Hvis du ønsker at få tilsendt en ekstra kopi af et fotoalbum kan du sende os en email, så skal vi nok hjælpe hermed. Prisen herfor afhænger af antallet af billeder. Du kan se prisen under ’Vilkår og betingelser’

Kan I fremkalde fotos i andre størrelser?

Forskellige mobiler taget billeder i forskellig størrelse. Vi fremkalder i disse forskellige størrelser (op til 18 cm. i længden). Den kort side på billedet vil dog altid være 10 cm. Det er ikke muligt at fremkalde billederne i andre størrelser end disse, da de så ikke passer ind i fotoalbummet.

Hvad er forskellen på et fotoalbum og en fotobog?

I et fotoalbum har du mulighed for at tage billederne ud, for at benytte dem til andre formål, det er også muligt at bytte rundt på billeder. I modsætning til de fleste fotobøger i markedet så fremkalder vi billeder i ægte fotokvalitet på Fuji fotopapir. De fleste fotoalbum anvender digitalprint der ikke har samme høje kvalitet som ægte billeder, og som ikke er i stand til at gengive farver lige så godt.

Kan jeg skrive kommentarer til mine enkelte billeder i albummet?

Sammen med dit fotoalbum, får du nogle ’index kort’ som kan sættes ind i fotoalbummet med dine egne håndskrevne kommentarer. På denne måder kan du skrive kommentarer til de enkelte billeder.

Hvad sker der hvis jeg en måned ikke benytter mit abonnement?

Hos 24fotos ønsker vi glade kunder. Du får derfor hver gang dit abonnement fornyes en email, så du husker at fremkalde dine billeder.

Vælger du en måned/kvartal ikke ønsker at fremkalde alle dine billeder, eller helt springer en måned/kvartal over er dette ikke noget problem, disse billeder overføres bare til fremtidige perioder hvor du så kan fremkalde ekstra billeder uden beregning.

Kan man fremkalde billeder i sort/hvid?

Ja, det kan du. Du kan i Appen under indstillinger vælge at alle dine fotos altid skal være i sort/hvid. Alternativt, hvis det bare er enkelte billeder du ønsker i sort/hvid, kan du efter at have tilføjet et billede til kurven, trykke på ’rediger’ ud for billedet i din kurv, hvorefter du kan redigere dem.

Kan man fremkalde billeder med en hvid kant?

Ja, det kan du, den hvide kant er ca. 0,8 cm. bred. Du kan i Appen under indstillinger vælge at alle dine fotos altid skal have en hvid kant sort/hvid. Alternativt, hvis det bare er enkelte billeder du ønsker med en hvid kant, kan du efter at have tilføjet et billede til kurven, trykke på ’rediger’ ud for billedet i din kurv, hvorefter du kan redigere dem.

Hvordan genbestiller jeg billeder jeg tidligere har fået fremkaldt?

Du kan i 24fotos appen se din ordre historik, ved at trykke på ikonet med et ur. Under hver ordre kan du se de billeder der har indgået i denne bestilling. Trykker du på et billede tilføjer du dette til din kurv.

Hvordan kan jeg få en faktura på mit medlemskab/køb?

Når der opkræves penge på dit kreditkort, tilsendes der automatisk en faktura via email til dig. Såfremt du mangler en faktura, kan du sende os en email, og så gensender vi denne til dig.

Hvilke versioner af abonnementet kan jeg få?

Du kan vælge imellem et månedsabonnement, hvor du hver måned kan bestille et fotoalbum med op til 24 fotos. Du kan også vælge at springe en måned over, og i stedet fremkalde ekstra billeder de kommende måneder. Dette abonnement koster 99,- pr. måned.

Du kan også vælge vores kvartalsabonnement, hvor du får et fotoalbum hver tredje måned med op til 36 fotos til 149 kr. pr. kvartal.

Hvordan ændrer jeg min leveringsadresse?

Du kan på vores hjemmeside logge ind på ’Min konto’, her kan du se din nuværende adresse, og også vælge at redigere denne.

Hvordan opsiger jeg mit abonnement?

Hos 24fotos har vi ingen bindinger, du kan derfor til enhver tid vælge at opsige dit abonnement. Du gør dette ved at logge ind ’Min konto’ på vores hjemmeside.  Her kan du nederst på siden trykke på en knap og opsige til abonnement. Du får en bekræftelse via email når dit abonnement opsiges.

Såfremt du foretrækker det, kan du også sende os en email herom på info@24fotos.dk

Hvordan skifter jeg fra et abonnement til et andet?

Såfremt du gerne vil skifte abonnement, er dette ikke noget problem. Du kan blot sende os en email på info@24fotos.dk og oplyse hvilket abonnement du gerne vil skifte til, så sørger vi typisk for at du skifter inden for én hverdag.

Hvor lang tid tager det at overføre billeder?

Hvor lang tid det tager at overføre billeder, afhænger i høj grad af hvor mange billeder du overfører, hvor høj opløsning dine billeder er i og hvor hurtigt dit internet er. Som fingerregel tager det dog typisk 2-5 min. At overføre 24 billeder hvis du er på et 4G mobil netværk. Tager overførslen meget lang tid, kan det være tegn på at du er på et meget ustabilt netværk der løbende mister forbindelsen til internettet.

Min telefon vil ikke overføre billeder, hvad kan jeg gøre?

Når du fremkalder billeder fra 24fotos appen, overføres billederne fra din telefon til vores servere. Såfremt der sker et udfald i din internet forbindelse kan overførslen blive afbrudt. Ofte hjælper det at slå WIFI fra på din telefon og i stedet overføre billeder via mobilnetværket, som ofte er mere stabilt end wifi. Virker dette ikke er du velkommen til at skrive eller ringe til os.

Hvor meget data kræver det at overføre billederne?

Typisk er et billede imellem 1 og 14 mb. Afhængigt af opløsningen på dit kamera. Billeder der har en en meget høj opløsning komprimeres(gøres mindre) når din telefon overfører dem til os, for at sikre den bedst mulige performance.  Der gemmes 2 versioner af dit billede, en original version og en redigeret version, såfremt du f.eks. har valgt at beskære eller redigere billedet. Dette vil sige at hvis du fremkalder f.eks. 24 billeder, så vil du typisk buge et sted imellem 40 og 200 mb. (200mb = 0,2 GB)

Kan jeg fremkalde fra min computer?

På nuværende tidspunkt er det desværre ikke muligt at fremkalde billeder direkte fra din telefon

Hvilke krav er til min telefon for at anvende appen?

24fotos appen er tilgængelig til Android og Ios(Apple) telefoner og tablets.

Hvis du har en Iphone, Ipad eller Ipod touch kræver det at du anveder iOS 10.0 eller nyere.

Såfremt du anvender en Android telefon eller tablet kræver det at du som minimum anvender styresystemet Android 4.4 (KitKat)

Kan jeg benytte appen på min Windows telefon?

24fotos appen er tilgængelig til Android og Ios(Apple) telefoner og tablets. Det er desværre ikke muligt at fremkalde fra en Windows telefon